18. prosince 2012

Čtu, čteš, čtete

... nebo jen to první?
Ne, nebudu psát o tom, proč dnešní mládež (možná by bylo přesnější moji vrstevníci) nečte, o tom, že knížka je pro ně sprosté slovo, nebo o tom, že jsou pořád na počítači. Nebudu psát dokonce ani tom, že neví o co přichází. Protože asi je to pravda, ale mně je to vážně jedno. Nemám zájem snažit se někoho přesvědčovat. Tak nečtou, no a co?

Radši napíšu něco o sobě, protože já čtu. Hodně. Vlastně znám jen jednoho člověka, co čte víc než já. Na knížkách mám zkrátka závislost. Jak se to projevuje?

Kolik toho přečtu
Tak 150 knížek za rok? Otazník není psaný omylem, vážně nevim. Na to abych si je zapisovala jsem moc líná. :-) Ale za měsíc jich je většinou 10-15, takže by to mělo asi odpovídat. A dělám i něco jiného. Občas. Když nemám v dosahu nic, co by se dalo přečíst. A nemusí to být ani knížka. Časopis, leták, návod, složení sušenky, beru všechno.:-) Prostě jestli si se mnou chcete promluvit, dejte pryč cokoliv, kde je něco napsaného, a možná se vám budu věnovat.

Moje knihovna
Vždycky jsem si myslela, že ji nemám nijak zvlášť velkou. Jasně, k nejmenším nepatří, ale že by byla nějaká obrovská? Lehce přes 200 titulů, když započtu i všechny slovníky, encyklopedie a různé dětské knížky, které tam mám jen proto, že nevím, kam s nimi. Nic velkého přece. :-) Vždycky mě hrozně překvapí, když navštívím kamárádku, která má na polici vyrovnaných 20-30 knížek. A navíc si třeba žádné nepůjčuje nebo jen povinnou četbu. Nepochopim.

Městská knihovna
Tak sem chodím opravdu ráda. No chodím... Spíš se nechávám vozit, protože mi dělá problém donést všechno, co jsem si vybrala jenom k výpujčnímu pultu. Když jsem tam byla naposled, dostala jsem dokonce vynadáno dvou spolužáků, se kterými jsem se tam potkala, ať nejsem takový sobec a nechám taky něco pro ostatní. Asi bych se nad sebou měla zamyslet.:-)

Kdy a kde?
Tady nemůžu říct, že ať jsem, kde jsem, vytáhnu knížku a okolí nevnímám. Já bych to sice udělala ráda, ale většinou si zapomenu vzít nějakou, kterou bych mohla bych mohla vytáhnou. :-)  Doma si to ale bohatě vynahradím a čtu i přes to, že bych měla uklízet nebo se učit. Asi je to i vidět, protože reakce na můj noční stolek je zhruba taková: "Noční stolek? Jaký noční stolek? Myslíš tu hromadu knih u postele?"

Co čtu
Všechno. :-) Ano, kdo by čekal, že tohle bude nejdelší část, kde všechno vyjmenuju, musím ho zklamat, protože to, by nikdy nebylo tak výstižné. Má to písmenka-dá se to číst. Je to knížka-bod. Je to silná knížka-extra bod. A žánr a spisovatel? To není až tak důležité. Jo, vážně vybírám knížky radši podle toho, jestli jsou tlusté nebo ne, než podle autora. Protože chápejte-silnou knížku čtu 3-4 dny a nemusím se s postavami za den rozloučit.:-)

2 komentářů:

Bastera řekl(a)...

Koukám, že jsi taky vášnivý čtenář :) A já taky vždycky vypůjčila skoro celou knihovnu :D

Katie řekl(a)...

U nás se teď knihovna stěhuje, takže jsem si musela udělat zásobu.:-)