1. ledna 2013

Dívka, 15, milá ale praštěná

Dneska se nebudu charakterizovat, jak by mohlo někoho podle názvu napadnout (no, i když:-) ), ale doporučím další knížku. Zatím jsem psala jen o starších, tak bych měla konečně dát něco, co bylo napsáno v tomto tisíceletí, ne?

Knížku jsem dostala, a abych řekla pravdu, moc jsem od ní nečekala. Dívka, která má pocit, že ji všechno přerůstá přes hlavu, její tělo jí očividně nenávidí, vysněný kluk se jí ani nevšimne, ale nakonec se do ní zamiluje (a ona do něj) někdo úplně jiný a mnohem lepší. Ideálně někdo, koho už dávno zná. Bla, bla, bla. Kolik existuje takových knížek? I přesto, že je nevyhlédávám a přečtu si je jen, když si ji náhodou půjčím z knihovny, jsem jich držela v ruce už hodně.

Obsah se od ostatních podobných příliš neliší, proč ji tedy doporučuji? Protože jsem se u ní neskutečně nasmála. Autorka Sue Limb si mě zkrátka svým smyslem pro humor získala. Postava hlavní hrdinky Jess je úžasná, její hlášky nemají chybu, ale taky SMSky s horoskopem, které Jess posílá její otec, stojí za to. Při čtení jsem je moc nevnímala, ale když jsem si knížku prolistovala po přečtení ještě jednou právě kvůli těmto zprávám na začátku každé kapitoly, vážně jsem si je zamilovala. Nějaký hluboký příběh nečekejte, ale na odreagování a pobavení se tato knížka hodí dokonale.

A ještě mě napadá jedno plus. Originální název je začátkem seznamovacího inzerátu na obálce. Parodií na inzeráty tu najdeme víc, ale tenhle mi přijde nejpovedenější.
"Dívka 15, milá ale praštěná, 70 uhrů ve vlastní péči, mastné tmavé vlasy, mírně načichlá babiččinými kapkami na vlasy, zadek vypadá ve všem velký, prsa nikdy nevyhrají Miss mokré tričko, nepříčetné chvilky, věčně se nechává unášet fantazií, hledá božského kluka se zlatými ježatými vlasy, co září na hlavě jako koruna, s očima modrýma jako voda u bazénu a s úsměvem, který přivede k varu fazole v konzervě."

0 komentářů: