16. dubna 2013

Alchymista

Základní informace

  • Autor: Michael Scott
  • Žánr: Fantazy
  • Rok vydání: 2007
  • Série: Tajemství nesmrtelného Nicolase Flamela#1
  • Anotace: Nikolas Flamel žil ve 14. století ve Francii a říká se, že objevil tajemství věčného života. Když zemřel, byla jeho hrobka nalezena údajně prázdná. Možná že nalezl recept na elixír života v knize starodávných kouzel a stále žije. Během let se stal ochráncem a strážcem knihy mága Abrahama, která mu nejen propůjčila dlouhověkost, ale také ho hmotně zabezpečila. S její pomocí je schopen vyrábět zlato z obyčejných kovů nebo drahokamy z obyčejných kamenů. Naneštěstí se kniha může stát v nepravých rukou tou nejmocnější zbraní proti lidstvu a celému světu. Přesně tak ji hodlá použít i Dr. John Dee, který knihu ukradne a jediní, kteří mohou zachránit katastrofě jsou dvojčata Josh a Sofie. Nevědí ještě, že o nich bylo rozhodnuto dlouho předtím, než se narodili. Oba totiž, jak bylo předpovězeno, mají moc rozhodnout závěrečnou bitvu dobra se zlem a zachránit nebo zničit řád světa.

Postavy

  • Josh a Sofie: Vážně jsou to sourozenci? Kdybych to nevěděla, tak bych to o nich určitě neřekla. Přijde mi, že jejich vzájemné chování je takové celé nereálné. Jasně, při záchraně světa není čas na pošťuchování, ale nedovedu si představit, že bych i v této situaci se ségrou takhle spolupracovala. I když dvojčata nejsme. Říkáte si, že se zabývám úplnými blbostmi? Možná, ale vzhledem k tomu, že mi to vrtalo celé čtení hlavou, jsem to prostě napsat musela.
K ostatním sice výhrady nemám, ale že bych z nich omdlévala nadšením se taky říct nedá. Nikoho, koho bych si zapamatovala, případně se bavila jeho hláškami, jsem nenašla.

Styl autora

Tak tady budu vyčítat asi nejvíc. Přestože klidnou část bychom hledali těžko, děj vůbec neubíhá. Na mě to působí, jako kdyby byl autor placený za stránky. Už jen to, že jsou dva dny rozvedeny na 400 stranách o něčem svědčí. A to mám heslo, čím tlustší, tím lepší.

Podrobné popisy bych ještě překousla, ale co mě vážně vytáčelo, byly příhody z minulosti, kterými se to hemží všude. Jen aby jste nepochopili špatně, v zásadě proti nim nic nemám, ale nic se nesmí přehánět. Takové části děj zpomalí a měli by se podle mě používat, jen pokud bychom bez nich děj opravdu nepochopili. Nevím, jestli se třeba nějaké informace neobjeví v dalších dílech, ale já bych klidně pár zcela zbytečných částí vyškrtala.

Hodnocení

Nicolas Flamel. Mně se okamžitě vybaví první díl Harryho Pottera a po přečtení Alchymisty se to nezmění. Nečetla jsem anotaci, takže jsem čekala, že se příběh bude odehrávat v době, kdy objevil kámen mudrců, současnost mě tedy trochu zklamala.

Četla jsem ji snad týden, což se mi stává spíše u povinné četby než u knížky, kterou si sama vyberu, ty mám za dva tři dny přelouskané. Jedinou pozitivní věcí, kterou na tom vidím je, že jsem se celkem dobře vyspala, protože čtení dlouho do noci, abych věděla, jak to dopadne, se opravdu nekonalo. A přitom je to škoda, protože příběh je poměrně zajímavý.

Nyní váhám, zda se mám pouštět do dalších dílů. Sice nerada nechávám série rozečtené, ale podstoupit tohle znova? Nevím, nevím. Možná někdy, až nebudu v knihovně vědět, co ještě.

Když to shrneme. Super obálka, krásně se ke knížce hodí. Příběh není špatný. Postavy průměrné a styl mi opravdu nesedl. Suma sumárum-číslo šest. 


3 komentářů:

Maruška řekl(a)...

Ahá, tak to asi nebude nic pro mne. Já mám ráda knížky, kde se to odehrává jedno přes druhý, i když to teď bude znít divně, ale knížky, co se hrozně táhnou, mě nebaví a někdy je nedočtu ani do konce, což si ta knížka nezaslouží, vím, ale je to tak. :) Pak už na to nemám náladu a všechno. :)

Unknown řekl(a)...

Mně se teda prvně u nadpisu vybavil Coelho, ale říkala jsem si, že mi to k tobě trochu nesedí (i když, co já vím...). A hned vzápětí taky Potter. Z tvého popisu mi to trochu vyznívá jako Šifra mistra Leonarda - ne snad příběhem, ale tím, že cosi, co se událo už před mnoha sty lety, se řeší až teďka a řeší to mladí, inteligentní lidi a pochopitelně jde o život(y). Škoda, že je to tak rozvleklé, jinak bych se asi hecla...
Verunka

Katie řekl(a)...

Alchymistu od Coelheho mi nějakou dobu doporučuje mamka, ale ještě jsem se k němu nějak nedostala.
Srovnávat s Šifrou mě nenapadla, ale možná, že i jo. I když tu jsem teda taky nečetla, jenom viděla.:-)