17. června 2013

Kruh

Základní informace  



  • Autor: Sara B. Elfgreenová, Mats Strandberg
  • Žánr: Fantasy, paranormální jevy
  • Rok vydání: 2012
  • Série:  Engolsrors#1
  • Anotace: Apokalypsa začíná v Bergslagenu.
Engelsfors, město, které buď milujete, nebo nenávidíte. Většina tamních obyvatel ho spíš nenávidí. Právě tam se díky krvavému měsíci sejde v zábavním parku šest dívek, které nemají vůbec nic společného. Netuší, jak se tam dostaly ani co je tam táhlo. Jejich osudy jsou však náhle propojeny. Odpovědí na otázky se jim nedostává, vědí jen, že ať se stane cokoliv, musí stát při sobě a postavit se zlu, které v Engelsforsu přebývá.





Postavy


Minoo, Rebeka, Vanessa, Anne-Karin, Ida, Linnéa. Šest dívek, které se snad nemůžou více lišit. Každá má svoje problémy, ale přesto spolu musejí spolupracovat a plně si důvěřovat. 

Musím říci, že postavy jsou napsány vážně skvěle. Ani nevím, kdo se mi líbil nejvíc, protože každá měla své chyby a každá mě svým chováním trochu štvala. Štvaly mě ale tím způsobem, který zapříčiní, že nejsou bezchybné, což vždy uvítám. Abych to shrnula určitě nejsou černobílé.


Styl autorů


Celý příběh je napsán v třetí osobě, ale zároveň se tu střídají pohledy všech děvčat, což mi přišlo vážně senzační. Bylo zajímavé sledovat, jak má každá na věc jiný názor a uvažuje, jestli má ostatním povědět o svém "kostlivci ve skříni".

Dále musím přiznat, že je knížka neuvěřitelně čtivá a nemohla jsem se od ní odtrhnout. Vzhledem k tomu, že má přes 500 stránek to znamenalo, že jsem četla dva dny prakticky non-stop a pak jsem si došla pro druhý díl.


Hodnocení


Na začátek se musím přiznat, že jsem dosud žádnou jinou severskou knížku nečetla(dokonce i Nesbø se mi zatím vyhýbá) a jsem moc ráda, že Kruh je moje první, protože mě opravdu mile překvapil.

Co mě překvapilo? Určitě samotný příběh, protože jsem rozhodně nečekala, že bude takhle propracovaný, což se ještě zvýraznilo tím, že autoři odhalovali informace kousek po kousku a skládačka do sebe pomalu zapadala. Postupně se tedy ukazovalo, že problém, který Vyvolené mají, je mnohem složitější.

Rovněž styl se mi velmi zamlouval. Ze začátku jsem byla sice trochu zmatená, protože jsem se v tolika pohledech úplně neorientovala, ale po pár kapitolách se to srovnalo a já si mohla knihu nerušeně užívat.

Jako další plus bych určitě brala, že při čtení budete muset trochu přemýšlet, protože kniha je nabita emocemi, ne vždy zrovna pozitivními. Určitě se také nestane, aby jste po odložení na příběh rázem zapomněli. Alespoň já jsem se tím v myšlenkách zaobírala docela dlouho. 

Postavy na mě ale zapůsobily asi nejvíce, protože spoustu knížek nemá moc propracovaného jednoho, dva hlavní hrdiny, ale tady je jich šest a zajímavý a originální charakter mají všechny. Také si myslím, že každý se v jedné dívce nebo i ve více sám najde.

Mohla bych toho napsat více, ale protože je recenze už poměrně dlouhá, nechám si něco na popsání druhého dílu, který mám zrovna rozečtený. 

Pokud máte rádi paranormální témata, určitě doporučuji. Myslím si, že je to vážně skvěle napsaná knížka, já hodnotím devítkou.

2 komentářů:

Maruška řekl(a)...

Zajímavá obálka, řekla bych. Tyjo, úplně tady trpím nedostatkem četby, protože se zde žádná knihovna nenachází, a já jenom čtu recenze a postupně si zapisuji knížky, které bych chtěla přečíst. A pak je stejně zase zapomenu. (Jsem si právě vzpomněla, že by mi ségra měla vrátit knížky do knihovny, aby se mi tam nezačal tvořit poplatek.) :D

Katie řekl(a)...

Jojo, obálka je jedna z věcí, které zmíním v recenzi na druhý díl, taky mi přijde hrozně zajímavá.
Tak to je škoda, že tam nemáte žádnou knihovnu, já myslela, že když je tam škola, tak by tam mohlo něco být...